5 zasad dla szczupłej sylwetki

Kto nie chciałby mieć szczupłej sylwetki, jednocześnie ciesząc się zdrowiem i swobodą żywieniową? Ciężko będzie takie osoby znaleźć. Dlatego dzisiaj wybrałem dla Ciebie 5 zasad, które przybliżą Cię do tego celu.

1. Kontroluj ilość kalorii - żywienie to matematyka. Każdy z nas wydatkuje codziennie określoną ilość kalorii. Dopóki ilość kalorii spożywanych mieści się na zbliżonym poziomie, dopóty będziesz utrzymywać masę ciała. Jeżeli będziesz jadł więcej, masa ciała wzrośnie. Jeżeli mniej, zacznie spadać. Oczywiście jakość diety, a więc źródło tych kalorii ma znaczenie, jednak dzienny bilans energetyczny jest bardziej istotny. Możesz oczywiście rozwiązać ten problem na dwa sposoby. Pierwszy z nich to skorzystanie z jednej z dostępnych aplikacji mobilnych, do których możesz wprowadzać wszystkie spożywane przez siebie produkty. Drugi to skorzystanie z usług formy cateringowej, która kontroluje podaż kalorii w Twojej diecie za Ciebie.
2. Jedz regularnie - konsekwencja i regularność to klucz do sukcesu w każdej dziedzinie. Nie inaczej jest z jedzeniem. Regularne jedzenie przede wszystkim pozwala utrzymywać Ci stan sytości przez cały dzień. Dzięki temu unikasz podjadania, które najczęściej pojawia się w momencie uczucia głody. To właśnie wtedy rozpoczynasz poszukiwania czegoś, co szybko zaspokoi Twój apetyt, a do tego będzie smaczne i nie będzie wymagało długiego przygotowania. Wszelkiego rodzaju słodkie i słone przekąski pasują idealnie. Niewielka przekąska każdego dnia, która nie jest wliczona w dzienny bilans energetyczny może znacząco wpłynąć na przyrost tkanki tłuszczowej, a to odbije się na Twoim wyglądzie i samopoczuciu.
3. Nie zaniedbuj aktywności - ruch jest wpisany w nasze geny. Kiedyś ludzie prowadzili bardzo aktywny tryb życia, co umożliwiało im zachowania prawidłowej sylwetki. Niestety dzisiaj prowadzili głównie siedzący tryb życia, a na aktywność fizyczną brakuje nam czasu i ochoty. Utrzymanie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej jest możliwe nawet bez aktywności fizycznej, jednak bez treningu oporowego nie zbudujesz masy mięśniowej. Co więcej regularna aktywność fizyczna przyczyni się nie tylko do poprawy sylwetki, ale również do poprawy funkcji układu krążenia, a także lepszego samopoczucia.
4. Pamiętaj o płynach - woda to podstawowy składnik naszego ciała. Bardzo często niewystarczające spożycie płynów odbija się na większy apetycie, a to może doprowadzić do rozwoju tkanki tłuszczowej. Nie ma co prawda konkretnych zaleceń donośnie spożycia płynów, ale dla osób, które nie są specjalnie aktywne fizycznie można przyjąć 30 ml na każdy kilogram masy ciała. Pamiętaj jednak, że źródłem płynów poza wodą, są herbata, kawa oraz inne produkty w formie płynnej, czy tez te, które zawierają duże ilości wody w swoim składzie.
5. Unikaj alkoholu - to winowajca wszystkiego. Sam alkohol, pomimo tego, że jest bardzo bogatym źródłem kalorii nie byłby taki zły. Niestety podczas spożywania alkoholu bardzo często nie potrafimy opanować swojego apetytu. Pociąg do słodyczy i słonych przekąsek jest na tyle duży, ze bardzo często przegrywamy tą walkę i nasz bilans energetyczny jest na zdecydowanym plusie.

Pamiętaj, prostota jest podstawowym kluczem do sukcesu. Przestrzeganie prostych zasad, korzystanie z prostych produktów i trzymanie się tego, co lubisz to jedyne słuszne podejście.