Zdrowe słodycze - czy takie istnieją?

Słodycze, jak piękny i zarazem smutny byłby świat bez nich. Z jednej strony nie byłoby największe pokusy żywieniowej, obok której niewiele osób jest w stanie przejść obojętnie. Z drugiej strony co znalazłoby się wtedy na talerzyku obok kawy co umiliłoby jej popołudniowe popijanie? Czy zawsze słodycze muszą być czymś niezdrowym? Czy ich spożycie zawsze musi odbijać się na naszej sylwetce? O tym poniżej.

Znacie to powiedzenie „Nie wszystko złoto co się świeci”? Można byłoby je sparafrazować na „Nie wszystko jest niezdrowe co jest słodkie”. W takim razie jak to zrobić, żeby mieć w życiu trochę słodkości, a jednocześnie nie zrujnować swojej sylwetki? Wspominałem o tym w poprzednich artykułach- utrzymywać neutralny bilans energetyczny. Bilans energetyczny to podstawa wszystkiego i dopóki nie będziemy spożywali więcej kalorii niż potrzebujemy, dopóty nie będziemy rozwijali tkanki tłuszczowej. W teorii więc nawet wybierając popularne słodycze, jeżeli zaplanujemy je w naszej codziennej diecie to nie zrujnują one naszej sylwetki. Natomiast sylwetka to nie wszystko. Pewnie wiele razy słyszeliście popularne określenie, że słodycze to puste kalorie. Rozumiemy przez to, że przy ich spożywaniu poza kaloriami dostarczamy bardzo znikome ilości witamin i składników mineralnych. Dlatego też warto rozważyć ich alternatywy, które poza wspomnianymi wcześniej kaloriami będą cennym źródłem tego, co dla organizmu niezbędne. Jeżeli korzystacie z naszego cateringu to mogliście zauważyć, że pojawiają się w naszych przepisach batony na bazie suszonych owoców, orzechów i płatków owsianych. Przygotowanie takich batonów jest proste i ogranicza nas w nich jedynie wyobraźnia. Wystarczy świeże lub namoczone daktyle zmiksować z innymi suszonymi owocami, orzechami i płatkami i problem rozwiązany. Same suszone owoce również mogą być substytutem słodyczy. Na rynku mamy obecnie wiele firm zwracających uwagę na skład swoich produktów i w większości popularnych dyskontów znajdziemy rozwiązania, które z jednej strony ucieszą nasze podniebienie, a z drugiej dostarczą poza energią witamin i składników mineralnych. W domu przygotować można słodkie, orzeźwiające smoothie czy koktajle na bazie mleka i owoców lub też fit ciasta i inne wypieki, które na stałe goszczą w naszym cateringowym fit menu.