Śniadanie najważniejszy posiłek w ciągu dnia

Pełnowartościowe śniadanie powinno stanowić zdrowy początek każdego dnia. Organizm każdego człowieka, po nocy długiego snu potrzebuje kolejnej dawki energii i składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania.

Pierwszym i podstawowym krokiem jest włączenie śniadań do całodniowego jadłospisu. I to tych prawdziwych śniadań – spożywanych najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Nie myśl, że banan zjedzony tuż po przyjściu do pracy będzie wystarczającym i pełnowartościowym śniadaniem. Jeżeli nie posiadasz nawyku jedzenia śniadań, zacznij od małych kroków. Nawyk ten jest istotny dla całego dziennego zapotrzebowania kalorycznego i wydajności organizmu.
Nie bez powodu o śniadaniu mówi się jako najważniejszym posiłku w ciągu dnia. Jeżeli wyjdziesz do pracy o pustym żołądku, twój organizm przełączy się na tryb oszczędny, co spowolni metabolizm na cały dzień! Skutkuje to również większą tendencją do odkładania tłuszczu, stąd brak efektów diety.

Co zyskasz jedząc rano śniadanie?

• Przyspieszony metabolizm
• Energię niezbędną do funkcjonowania
• Dobre samopoczucie oraz spadek nastrojów depresyjnych
• Brak uczucia głodu
• Poprawę pamięci krótkoterminowej i koncentracji
• Zmniejszone ryzyko nadwagi i otyłości
• Zmniejszone ryzyko choroby wieńcowej, cukrzycy typu 2 i zespołu metabolicznego

Jedną z głównych przyczyn nadmiernej masy ciała są nieprawidłowe nawyki żywieniowe, a w tym jeden z najważniejszych, jakim jest właśnie pomijanie śniadań. Badania donoszą, że osoby niespożywające pierwszego posiłku w ciągu dnia, mają wyższe wartości wskaźnika BMI i częściej dotyka ich nadwaga lub otyłość.
Poświęcając rano 10-15 minut na zrobienie i zjedzenie śniadania, sprawi że będziemy mieli energię na dobry początek dnia, unikniemy napadów głodu oraz senności, a w dodatku mniej będzie ciągnęło do słodkiego i niezdrowych przekąsek.
Twoje śniadanie powinno składać się z bogatych w błonnik produktów pełnoziarnistych (pieczywo, płatki owsiane) oraz białka (jajka, mleko, mięso). Dzięki temu unikniesz w ciągu dnia zachcianek na niezdrowe produkty i przekąski. Naukowcy zbadali, że osoby, które jedzą bogate w białka śniadania znacznie rzadziej sięgają potem po śmieciowe jedzenie.
To dzięki śniadaniom bogatym w składniki, które sycą na długo i zapewniają organizmowi składniki niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.
Inne badania pokazały, że osoby, które codziennie jedzą śniadanie są o wiele bardziej skłonne do aktywności fizycznej. Co więcej, ćwiczą znacznie bardziej intensywnie niż osoby, które rano nie jedzą. Wniosek jest prosty – poranny posiłek to więcej siły na trening.
Ostatnim plusem jedzenia śniadań jest to, że Twój mózg będzie pracował lepiej i sprawniej. Po nocy poziom cukru jest bardzo niski, a śniadanie bogate w białka oraz błonnik skutecznie i na długo go podnosi. Dzięki temu lepiej będziesz przyswajać wiedzę, a twoja praca będzie znacznie bardziej efektywna