Blog

5 mitów żywieniowych

1. Nie jedz po godzinie 18.00

To chyba jeden z najstarszych mitów jakie pamięta. Wielokrotnie powtarzany przez osoby próbujące zgubić zbędne kilogramy. Nie istnieje żadna magiczna granica, po której nie powinno się już więcej jeść. Zaleca się, aby ostatni posiłek spożyć na 2-3 godz. przed snem, a jego skład powinien zależeć od naszej aktywności fizycznej w poprzedzających go godzinach.

2. Mleko szkodzi

Nawodnienie organizmu - jak o nie dbać

Rozpoczęła się na dobre długo wyczekiwana przez wiele osób pora roku - lato. Może jeszcze nie kalendarzowe, ale pogoda jest już więcej niż ciepła. W tak gorących warunkach jednym z najważniejszych aspektów diety jest utrzymywanie prawidłowego nawodnienia organizmu. Można spotkać się z różnymi zaleceniami dotyczącymi tego ile powinniśmy pić, jednak brak nam jednoznacznych wytycznych. Przede wszystkim jest kilka czynników, które będzie wpływało bezpośrednio na nasze zapotrzebowanie.

Rola białka w diecie pudełkowej

Białko to jeden z trzech głównych składników w naszej diecie, wokół którego na przestrzeni kilkunastu lat pojawiło się sporo kontrowersji. Spora część osób w momencie decyzji o redukcji tkanki tłuszczowej decyduje się na wdrożenie diety wysoko białkowej. Co więcej można spotkać się z opinią, że od białka się nie tyje, w związku z czym można objadać się nim bezkarnie. Ile w tym prawdy? Jaką rolę pełni białko i ile dziennie powinniśmy go dostarczać do organizmu? O tym wszystkim przeczytasz w dalszej części.

Strony